Kontakta Tele2 för support vid problem tjänsten så hjälper dom till felsöka.
Ring 90 222 eller använd länk nedan:
Alla felanmälningar ska först gå genom Tele2 men vid problem så kan ni också maila ordforande@gunnarpfegenfiber.se så är vi i styrelsen också behjälpliga.
Att gräva av eller skada en fiberkabel kan bli väldigt kostsamt. Kostnaden debiteras den som grävt av kabeln, detta är inget som fiberföreningen står för. Så, innan ni börjar gräva eller har ett avverkningsuppdrag nära ledningar, uppdatera Ledningskollen och du får gratis informationom vilka ledningar som finns och var dessa är belägna. Detta ska göras innan uppdraget genomförs. Vi hjälper också till med att markera var kablen går någonstans.
Ledningskollen hittar ni här »
Västfiber samlar och stödjer lokala fiberföreningar, bidrar till samordningsvinster och affärsutveckling. Genom Västfiber håller vi oss uppdaterade om vad som händer, vad som är viktiga förändringar, som kan beröra oss. Vi kan också få oberoende hjälp. Vår nätdokumention finns numera och kommer att uppdateras i Västfibers dokumentationssystem. Se www.vastfiber.se för ytterligare information.
Rolf Bengtsson Tel: 0706916543 eller e-post ordforande@gunnarpfegenfiber.se